Sajtos perec

Új közösségekbe csöppenni, ismerkedni, barátságokat kötni izgalmas és jó dolog. Tegnap én voltam a pogácsafelelős és mellé perecet is sütöttem (Máriahalom Biofalu).
Ez a perec Szombathelyi Tibor (az Élet Iskola alapítója volt) "receptje" alapján készült, amit volt szerencsém megkóstolni egy szintén közösségi találkozó alkalmával.


Pontos mennyiségeket nem tudok írni a hozzávalókhoz, mert teljes mértékben a megérzéseimre hallgattam. Szóval úgy látszik nagymamásodom, de pl. a liszthez hozzátettem "még amennyit felvett", a sót, tejet, fűszereket pedig "érzés szerint".



Hozzávalók:
50 dkg teljes kiőrlésű liszt + valamennyi még
2 dl tejföl
fél kocka élesztő tejben felfuttatva
kb. 2 dl kovász (az eredeti receptben ez nincs benne)
20 dkg zsiradék
1 tojás
5 db kisebb krumpli (maradék tészta főzővizében megfőzve, majd alaposan összenyomkodva)
só, fűszerek (én friss kakukkfüvet tépkedtem bele, Tibor a főzővízben főtt spenótot vagy csalánt használt)


A tésztát összegyúrtam, egy éjszakát a hűtőben hagytam, reggel formáztam, a tetejét aszalt paprika olívaolajával megkentem (de persze tökéletes erre a célra a tojás is), 2 féle sajttal megszórtam és forró sütőben megsütöttem.


Ez a leves Adrián Bartos író barátom specialitása: tárkonyos vaddisznóleves karamellizált hagymaágyon.
Elképesztően izgalmas ízvilág!


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails