Baklava sitty-sutty

Az eredeti recept a Napfényes Élet Alapítvány Süteményes könyvéből való. Mint a képen látható, nekem nem egészen sikerült éppen olyanra, de sebaj, mert isteni lett így is!

Hozzávalók:
1 cs. réteslap
25 dkg durvára darált dió
15 dkg nádcukor
10 dkg olvasztott növényi margarin
méz
citromlé
fahéj


A tésztát vékonyra nyújtottam, és 1 réteget margarinnal kikent tepsibe fektettem. Minden réteget megkentem margarinnal, és rászórtam darált diót. A könyv szerint legalább 15 réteg szükséges, de én elszúrtam a tészta vásárlást, és kevés lett, úgyhogy csak 3 rétegem lett ...
Amikor feltettem az utolsó réteget is, a tepsiben - még sütés előtt - felszeleteltem. Forró sütőbe tettem, és kb. 25 percig sütöttem.
Közben a cukorból, mézből, citromléből, fahéjból és 1,5 dl vízből szirupot főztem. Mivel a könyvben nincs megadva a méz és a citromlé mennyisége, hát én pakoltam rendesen. Mézből kb. 2 dl-t, citromléből pedig 1 egész citromot facsartam ki. Így eléggé folyósnak tűnt, kicsit kétségbe is estem. Végül szálhúzásos próbával megnéztem, hogy lesz-e ebből valami, és csodák csodájára szálat húzott a szirup (kb. 15-20 perc főzés után).
A megsült tésztára forrón ráöntöttem az egész (még mindig elég folyósnak tűnő) szirupot. hagyjuk egy kicsit kihűlni.

A tészta és a dió beszívta magába a szirupot, és nagyon szuper lett. Be kell, hogy valljam, a családom fele (még az egyébként édesszájúak is) nem bírta megenni a sütit az édessége miatt.
Ez a süti annyira édes, hogy csak az készítse el, aki annyira szereti az édeset, mint én!
Magyarul, akinek nincsen olyan édes íz, ami túlságosan édes lenne, és az sem zavarja, hogy az édes-mézes szirupos cucctól szinte összeragad a szája :) Nekik viszont nagyon fog ízleni, az biztos!

Szeretet és nagy ölelés :)

Dia

2 megjegyzés:

Gitta írta...

Dia, nézz be hozzám!

Dia vagyok. írta...

Benéztem :)
Köszi!!!

Related Posts with Thumbnails