Köles smarni

Imádom a császármorzsát!  Kipróbáltam most kölesből is, hát elmondhatom, így is nagyon fincsi!

A kölest a mazsolával együtt beáztattam tejbe, majd kb. 1 óra múlva beleütöttem 4 tojás sárgáját, egy kis barnacukrot (mert imádom, ha karamellás íze van egy kicsit a végén), és hozzákevertem a tojások felvert habját.

Az egészet egy óriási teflon edénybe öntöttem, és addig nem kevertem meg, amíg az alja össze nem állt. Ekkor el kezdtem kevergetni, tépegetni, és addig sütöttem, amíg jó barna nem lett. Én egy kis házi meggylekvárral tálaltam :-)


Remélem, Neked is ízleni fog, jó étvágyat hozzá!

Dia

6 megjegyzés:

bodzablog írta...

Szia! nem tudom, ki az a ,,Neked'' de remélem ízlett neki. 2 hete csináltam én is kölessel császármorzsát. Szintén barna nádcukorral! Bár én tepsiben sütöm meg és lustaságból már előző este bekeverem a fehérje kivételével a dolgokat. Egy biztos: ki kell próbálni mindenkinek, mert odavoltunk érte! :))))

Dia írta...

Szia! Hát Neked - kedves Olvasóm:-) Mindig úgy írok, hogy elképzelem, hogy van valaki, akit érdekel amit írok, aki még nem főzött ilyet, stb., szóval az Olvasóm.
Ez jó ötlet, hogy előtte éjjel beáztatod, ezt ki fogom próbálni! Már úgyis csináltam, hogy nem volt időm áztatni, hanem megfőztem egy kicsit, mint a tejbegrízt , csak utána kicsit kellett hűlni hagyni a hab miatt, de úgyis nagyon fincsi lett.

Névtelen írta...

Szia Dia,
Tudsz segíteni pontos mennyiségekkel kapcsolatban? Mennyi köles és mennyi tej szükséges a 4 tojásnyi morzsához?
Előre is köszönöm :) Ági

Dia írta...

Ági, bocsi, de nem tudom a pontos arányokat. Úgy emlékszem, hogy egy teljes zacsi kölest tettem bele, a tejet pedig úgy, hogy bőven ellepje, tehát legalább 1 ujjnyi tej legyen felette. Ha gyorsan szívja be, akkor mindig hozzáöntögetek még. A köles a sokszorosára duzzad, tehát lehet adagolni neki nyugodtan:-)

Névtelen írta...

Köszi Dia, próbálkozom majd akkor, nagyon érdekel a végeredmény :)

Dia írta...

Ági, írj, ha megcsináltad, kíváncsi vagyok, hogy sikerült, és ízlett-e!

Related Posts with Thumbnails