2010. október 6., szerda

Magkeverék

A magvak nagyon fontosak számunkra, ezért minden lehetőséget meg kell ragadnunk, hogy minél többször kerüljön az asztalra.

Én magkeveréket szoktam készíteni, és ezt egy nagy üvegben állandóan az asztalon tartom, hogy szem előtt legyen.
Szórhatunk bármire, a szendvics tetejére, a salátánkra, a zöldségköretre, krémlevesekre, de csipegethetünk belőle csak úgy is.



Mi van benne? Szezámmag, tökmag, lenmag, szotyi, fenyőmag.. Lehet tenni még mást is hozzá, de szerintem ezek a legfontosabbak, és a legfinomabbak. Az ízek együtt nagyon finomak, harmonikusak!
Az elkészítése nagyon egyszerű, a magokat nagy lángon megsütöm, hagyom kihűlni, és mehet az üvegekbe. A lenmag nagyon ugrálós, erre fel kell készülni:-)
Természetesen minden mag sótlan, és nyers, amit felhasználunk.

Miért fontosak a magok? Rengeteg vitamint, értékes olajat, és ásványi anyagokat tartalmaznak.
Nagyon sok szuper cikket találtam az interneten, ezért nem szeretném ezeket ismételni. A legjobbakat kiemelve, javaslom olvasásra az alábbiakat!

Lenmag: 
koleszterinre, izületekre, immunerősítésre, agyműködésre, stb.
A lenmag gyógyhatásai >>>
Lenmag - wikipédia >>>
Lenmag - egyél sokat belőle! >>>

Tökmag:
vesére, prosztatára, májra, bélbetegségekre
Tökmag - a férfiasság erőforrása >>>
Sütőtök, tökmag >>>

Napraforgómag, szotyi:
ideggyengeségre, prosztatára, koleszterinre, vizelési gondokra
Napraforgómag - wikipédia >>>
Napraforgó:  lánynevén szotyola >>>

Szezámmag:
Koleszterinre, rákra, vashiányra, kalciumpótlásra
Úgy tanultam, hogy a szezámmag a vegetáriánusok vas-, és kalciumpótlója. A szezámmag a magok királya, már az ókorban is használták. Nekem a kedvenc magom :-)
Milyen betegségekre jó a szezámmag? >>>


Fenyőmag (pinea): 
izmokra, szívizomra, bélproblémákra, koleszterinre
Étkezési fenyőmagok >>>
A fenyőtoboz kincse: a fenyőmag >>>


Egy valamire azért felhívnám a figyelmet! A magkeveréknek , a magokban található olajaknak köszönhetően rendkívül magas a kalóriaértéke, úgyhogy meg kell találni az arany középutat: annyit enni belőle, és csak annyit,  amennyi szükséges:-)

Szeretettel

Dia

4 megjegyzés:

Szilvi írta...

Kedves Dia!

Díjat kaptál tőlem:

http://etel-es-elet.blogspot.com/2010/10/kreativ-blogger-dijat-kaptam.html

Szép napot!

Anazar írta...

szia Dia, ha megsutod oket, az ertekuk nagy mertekben csokken. A hutoben erdemes tarolni, csavaros vagy legmentes edenyven, mert az oxidacio is sokat kivesz beloluk:
http://konyhatunder.blogspot.com/2010/09/esszencialis-zsirsavak.html
anazar

Gitta írta...

Dia, minek megsütni? Ha megsütöd, már nem nyers...

Dia vagyok :) írta...

Lányok, igazatok van, tudom, tudom, tudom ...
De!
Én szeretem a magokat nyersen is, de a családom nem. Tehát próbáltam egy olyan megoldást keresni, hogy mégis belecsippentsenek, hogy használják, hogy megkívánják, és megszokják. Még mindig jobb , ha sütve megeszik (kevesebb tápértékkel ugyan), mintha egyáltalán nem, vagy valami abszolút értéktelent esznek helyette. Nem?
Próbálom hirtelen megpirítani a magokat, és gyorsan, tehát nem sütöm őket "halálra". Remélem, azért marad bennük így is elég értékes dolog. Vagy nem?
Hűtőbe azért nem teszem, mert akkor el is felejtjük, mindig hátrakerült, és hátrább és még hátrább ... :-(
Viszont jól rácsavarom a tetejét:D

Rendszeres olvasóim:

Related Posts with Thumbnails