Dia boszikonyhája?

Magamnak sokszor nyers, vega, vagy félig vega kaját főzök. Próbálok a mazdaznan, a makrobiotika, az egészséges életmód és a megérzéseim szerint főzni. A családomnak külön főzök a hagyományos, megszokott magyaros ízlés szerint, mert sajnos nem sikerül őket rászoktatnom az egészséges ízekre (csak részben). Ezért leginkább ömlesztve teszem fel mindenféle főzeményemet és ízélményeimet, legfőképpen inspirációnyújtás céljából, mert szeretnék mindenkit arra ösztönözni, hogy alkosson a konyhában is és élvezettel süssön-főzzön, ahogy én is teszem :)

2009. augusztus 6., csütörtök

Citromos álom - Ez tényleg az!

Fantasztikusan finom ez a desszert! A középső gyerekem szülinapi bulijára csináltuk meg, és hatalmas sikert aratott! Kicsit féltem tőle, mert nem csípem annyira a citrom savanykás ízét ( ha süti, akkor legyen olyan édes, amennyire csak lehet...:), de a vasárnapi rekkenő hőségben nagyon jól esett mindnyájunknak! Frissítő, és hűsítő volt, és a citrom savanyúságát nem is lehet érzeni, annál inkább az aromáját!


Szóval bátran ajánlom mindenkinek, nagyon fincsi! A receptet Andinál és Kriszdomnál
olvastam. Nagyon jól néznek ki a fotóik!

Hozzávalók:
1/2 l Hulala tejszín (Andi szerint ezt könnyebb felverni - hittem neki, és tényleg!)
1/2 l tejföl
12 evőkanál cukor
1 cs. vaniliás cukor (én hármat tettem bele)
2 citrom
25 dkg babapiskóta (legyen cukrozott tetejű, mert Kriszdom szerint az könnyebben puhul)

Én még tettem hozzá habfixálót is, mert féltem, nehogy túl lágy legyen (az eddigi maszmókjaimból kiindulva...).

Szóval a tejfölt kikevertem a cukrokkal, belereszeltem a citromok héját, és belefacsartam a levüket is. Közben a robotgépem felverte a habfixálóval bebiztosított tejszínt. A két cuccot óvatosan összekevertem .
Egy téglalap alakú tálba (lehet jénai, tepsi, bármi) alulra egy sor babapiskótát raktam szorosan egymás mellé, majd rákentem a krém felét. Még egy sor babapiskóta jött, és erre ment a krém másik fele. Letakartam, és behűtöttem (egy éjszakát jó állnia, de nálunk csak 5 órát bírt ki, így is finom puha lett a piskóta).
Tálalás előtt egy lime héját reszeltem a tetejére, és darabokat vagdostam rá. Andiék nagyon szépen dekorálták, de hát én már csak ilyen sitty-sutty vagyok:)

Legközelebb kipróbálom édesítőszerrel is, mert így egy kicsit lelkiismeretfurdalásom volt a kalóriák miatt....

Szeretet és nagy ölelés ♥

Dia

4 megjegyzés:

trinity írta...

Jujj, ez nekem nagyon-nagyon tetszik!!!
El is vittem köszönettel a receptet!!!Imádom a citromos sütiket!!!!!

trinity írta...

Még valami:
az édesítőszerekkel vigyázz, mert némelyik határozottan veszélyes az egészségre! Inkább pl. a fruktózzal lehet spórolni kalóriát-ez természetes gyümölcscukor és bár a kalóriatartalma ugyanaz, mint a cukoré, de 40%-kal nagyobb az édesítő ereje-ennyivel kevesebb elég belőle....

KataKonyha írta...

Nagyon szép!!

Dia vagyok :) írta...

Köszi, hogy írtatok! Trinity megfogadom a tanácsod, és megpróbálom fruktózzal:)

Ha nem akarsz lemaradni egy új bejegyzésemről sem, küldök Neked emailben értesítőt róla!

Semmi spam, meg reklám :)

Írd be ide az email címed !

Related Posts with Thumbnails

Üzenet

Ha elviszed egy receptemet, arra kérlek, hogy tüntesd fel, hogy nálam találtad, és linkelj be - de a fotóimat ne vidd el! Köszi!
Dia