Trifle

Kedvenc nasijaim közé tartozik ez az ősrégi angol eredetű desszert, állítólag az 1600-as évekből származik. Lényege, hogy mindent egymásra rétegezünk, és így egy eléggé vidám kis édességet kapunk.
A trifle alapszabálya a következő: legalulra kerül a piskóta (lehet keksz, maradék süti, piskótatekercs, stb. ), erre megy a gyümölcs és a zselé kockák, erre kerül a vanília krém, majd rá a tejszínhab, és a tetejére a díszítés.


Az én triflem aljára kockára vágott piskóta került.
A gyümölcsréteg : 2 doboz fagyasztott piros bogyó + eper ,  a kiolvadt levével nagy lángon egy csöpp barna cukorral sziruppá főzve + narancs és kivi karikákra szelve.
Vanília krém: 3 tojás sárgája, 1 ek. barna cukorral, fél liter tejszínnel és 1 ek. kukoricakeményítővel lassú tűzön sűrűre főzve.
Tejszínhab : Hulala, mint mindig, mivel ugye ez sosem esik össze.
Díszítés: a szirupos bogyósokból félretett kevéske , és zselékockák . A zselékockákhoz simán piros tortazselét főztem meg, dermedni hagytam, kockáztam. Igazából a zselékockákat a gyümölcsréteghez kellett volna rétegezni, de hát elfelejtettem, úgyhogy a tetejére került ...


A trifle szeret tálalás előtt néhány órát a hűtőben pihenni . Határozottan jót tesz neki :D



Szeretet és nagy ölelés 

 Dia

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails