Kukoricakása

Hozzávalók:
1 csésze kukoricadara

víz
az ellapogatáshoz zsír, vagy olaj

A tálaláshoz tejföl, esetleg pirospaprika, sült hagyma- vagy, kolbászkarikák, stb.


A kukoricadarát annyi sós vízben,
amennyi bőven ellepi, fedő alatt
megfőzöm. Kb. 10-15 perc kell neki a puhuláshoz. Gyakran kevergetem, és közben a fakanállal megnézem, hogy a daraszemek megduzzadtak-e, és puhák-e.



Amikor az egész egy masszává összeáll, akkor tányérra teszem, és zsíros kanállal ellapogatom.







A tetejére tejfölt teszek, és dinsztelt hagymát (ez nincs benne az eredeti családi receptben, de én így szeretem).






Sztori:
A férjem papája imádta ezt az ételt, és mi is nagyon szeretjük. Pillanatok alatt elkészül, és nagyon laktató.
Fogyókúrás időkben nem szoktam zsírt, vagy olajat használni a lapogatáshoz, de ez azért szokás, mert ahogy a képen is látható, nagyon ragacsos a massza, alig lehet lecuccolni a fakanálról a tányérba. Én mangalicazsírral kenegettem meg a kásám tetejét, a férjemét pedig olivaolajjal. Persze, tudom, hogy össze sem lehet hasonlítani egészségileg a két zsíradékot, de hááát szóval izééé, kihasználom, hogy advent van, és a diétám különben is csak januártól kezdődik ....

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails