Töltött cukkini virág

Ez az utcánk :)
Pietrabrunai szomszédasszonyom, Rinalda mutatta meg, hogyan kell az olaszok által gyakran készített töltött cukkini virágot megfőzni.


A virágot csak frissen lehet felhasználni, mert másnapra annyira elhervad, hogy nem lehet szétnyitni a szirmait.  A töltelék szinte mindig főtt rizs alapú, amibe belekevernek zöldségfélét, gombát, paprikát, zöldborsót, sajtkockákat.
A megmosott virágszirmokat óvatosan kinyitjuk, és kanállal beletöltjük a tölteléket, majd a szirmok végén csavarunk egyet. Persze nekem nem lett olyan szép , mint neki, szét is nyíltak sülés közben, mert azt hiszem, túlságosan sokat gyömöszöltem a virágokba.
Egy nagy serpenyőben olívaolajat melegítek, és szépen egymás mellé befektetem a virágokat. Sülés közben óvatosan átfordítgatom őket, hogy minden oldaluk szépen megpiruljon.


A tányéron a kész sült virágok láthatók, az alsót már szétvágtam a villámmal, hogy látható legyen a töltelék is. Sajnos azt nem tudom most megmutatni, de igazából a sajtkockák felolvadnak a töltelékben, és olyan klasszul  tud nyúlni a virágtól a számig, na és én pont így szeretem :)
A tányéron látható kis piros izé, az paradicsomsaláta akar lenni , de szegény nagyon bénán mutat ...


Hát a fotók nem lettek túl szépek, mert szokás szerint csak az ócska kis telefonom volt kéznél, remélem megbocsájtható a bűnöm :)

Szeretet és nagy ölelés 

 Dia

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails