Dia boszikonyhája?

Magamnak sokszor nyers, vega, vagy félig vega kaját főzök. Próbálok a mazdaznan, a makrobiotika, az egészséges életmód és a megérzéseim szerint főzni. A családomnak külön főzök a hagyományos, megszokott magyaros ízlés szerint, mert sajnos nem sikerül őket rászoktatnom az egészséges ízekre (csak részben). Ezért leginkább ömlesztve teszem fel mindenféle főzeményemet és ízélményeimet, legfőképpen inspirációnyújtás céljából, mert szeretnék mindenkit arra ösztönözni, hogy alkosson a konyhában is és élvezettel süssön-főzzön, ahogy én is teszem :)

2013. július 13., szombat

Őszibarackos - cseresznyés Tarte tatin

... avagy a kiborított pitetorta Dia módra...

Szóval megláttam Ritánál a Barackos Tarte tatinját, és egyből összefutott a nyál a számban, és elhatároztam, hogy ilyet én is, és azonnal , de most rögtön.
Szépen össze is készülődtem a sütéshez, de azzal nem kalkuláltam, hogy amíg tettem-vettem, addig a Férj megette a barackom felét... Azért nem estem kétségbe, tettem hozzá cseresznyét, mivel az volt itthon :)
Szóval megint kutyultam egy kicsit , mert hát - valljuk be -  ez így már eléggé messze esett az eredeti Tarte tatintól, ami ugyebár egy francia torta, és almából sütik...
Mondjuk ez engem egy cseppet sem zavart,   én mindenféle gyümölcsöt nagyon szeretek megsülve:)


Szóval nekiláttam a hozzávalók összeállításához, és valahogy elcsábultam, és egy másik , régebbi receptemmel összekutyulva megalkottam egy egészen más tésztát, mint aminek nekiindultam.
Jelentem, nagyon finom lett, legalábbis nekem. A családom többi tagja ugyanis rá sem nézett . A lányom utálja a barackot, irtózik tőle, úgyhogy ő rögtön rávágta, hogy dobjuk ki... ). A fiaim elegánsan kikerülték, mintha észre sem vették volna. A Férj éjszaka beleturkált , lerágta a ropogós szélét, de ennyiben ki is merült az érdeklődése.
Szóval megint bepróbálkoztam, hogy a családom egy kicsit egészségesebb ételekhez jusson, de nem adom fel. Ha tudtam volna, hogy csak én fogom megenni, a cukrot is lecseréltem volna mézre és természetes édesítőre.

Nézzük a hozzávalókat:
Tészta masszához:
1 csésze tönkölybúza liszt
1 púpos evőkanál cukor
1 teáskanál só
fél citrom reszelt héja
mokkáskanál szódabikarbóna
1 tojás
6 evőkanál  vaj (laposan mérve)
3-4 evőkanál víz

Töltelékhez:
3 evőkanál vaj
1 csésze cukor
3-4 evőkanál citrom lé
1 löttyintésnyi vanília kivonat
1/3 csésze víz
6-8 nagy őszibarack

A tésztához valókat összegyúrjuk, és a hűtőben fél órát pihenni hagyjuk. Közben elkészítjük a gyümölcsös részt.
A barackokat megmossuk, kimagozzuk, de nem kell lehámozni. Mindent összefőzünk a töltelékhez, és amikor besűrűsödött, akkor tesszük bele a barackokat is, és együtt főzzük tovább.
Akkor jó, ha a barackok megfőttek, de nem esnek szét, a szósz vastag, sűrű  és fortyogó lesz, a színe pedig barna..
Kivajazunk egy tortaformát ( én azt amelyikben a gyümölcstorta piskótáját szoktam sütni), beleöntjük a barackos meleg szószt. A barackokat úgy fordítgatjuk, hogy a héjás fele legyen alul.
A tésztát kivesszük a hűtőből, és a tortaformánk méretére nyújtjuk, és rá is fektetjük a gyümölcsre.

180-190 fokon megsütjük . Nekem 40 perc kellett ahhoz, hogy a torta széle jó ropogós legyen, és a szósz rákaramellizálódjon a szélére.
Nekem nagyon ízlett melegen, alig bírtam megvárni, hogy lehűljön annyira, hogy ne legyen tűzforró :) Imádom a sült gyümölcsös süteményeket, és ennek a tortának a szélén a barack ízű  sült karamell valami mennyei volt ♥
Igazából leírni tovább tartott, mint összeállítani, nagyon egyszerű, és finom süti , szívből ajánlom mindenkinek !


ui: ha hagyományos módon főztök, nyugodtan ki lehet cserélni fehér lisztre a tönkölylisztet. A lényeg, hogy egy közepes keménységű pitetészta legyen.

Szeretet és nagy ölelés 

 Dia

Nincsenek megjegyzések:

Ha nem akarsz lemaradni egy új bejegyzésemről sem, küldök Neked emailben értesítőt róla!

Semmi spam, meg reklám :)

Írd be ide az email címed !

Related Posts with Thumbnails

Üzenet

Ha elviszed egy receptemet, arra kérlek, hogy tüntesd fel, hogy nálam találtad, és linkelj be - de a fotóimat ne vidd el! Köszi!
Dia