Rusztikus leves

Ennek a levesnek  gyakorlatilag annyi a "furcsasága", hogy a répa nem a megszokott vékony karikákban van, és nem is hasábokban, hanem óriás falatokban. Aki szereti a répa ízét , az szeretni fogja ilyen rusztikusan is :)

Elkészítése:
Egy nagy fej hagymát felaprítok, - de most  nem  olyan szabályos apróra - , megpirítom olívaolajon.

A kedvenc zöldségeimet durva darabokra vágom : sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé. Mehet bele zellerlevél és petrezselyem levél is.

Megmosom és megtisztítom a csúnya darabjaitól a csirkét. Lehet egész csirke, vagy csak részei, vagy aprólék,  mindegy. Ha van benne máj és szív is, attól még finomabb lesz.
Finom bármilyen más hússal is, nem muszáj , hogy csak csirke legyen.
Mindent ráöntök a megpirult hagymára, annyi vízzel öntöm fel, amennyi ellepi és még egy csöpp,sózom  majd elkezdem nagy lángon főzni.

Kb. 20 perc főzés után rádobok egy marék zöldborsót is, és tovább főzöm még kb. 10 percig.
Ekkor beleszórok egy marék levestésztát, én szeretem az apró kis betűket, vagy napocskát, de
lehet nokedlit is szaggatni bele.

Igazság szerint most ugyan leírtam a kezdő levesfőzők kedvéért a főzési időket, de soha nem szoktam nézegetni az időt.

A lényeg, hogy amikor már majdnem megpuhult minden, akkor megy bele a borsó, mert annak nem kell sok főzés, mert szétfő.
Amikor már majdnem puha teljesen a borsó is, akkor megy bele a tészta, aminek csak 3-4 perc kell.

Hát igen, én a leveseket (is) kóstolgatva főzöm, mert csak abból tudom megállapítani, hogy mennyire puhák az alkotórészei.


Jó étvágyat !
Szeretet és nagy ölelés 

 Dia

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails