3 perces citromos - 121 kcal/darab



Imádom, imádom, imádom ! Ez a süti valami mennyei lett ! Sikerült egy olyan receptet alkotnom, ami pont az én szám íze szerint van  
Kicsit édes, kicsit pikáns, piskóta szerű is, de krémes is, és legfőképpen csökkentettem a gluténtartalmat, és cukormentes  A kalóriatartalom tovább csökkenthető a liszt és az étolaj kicserélésével.

Ja, és összesen 5 perc kell hozzá (2 a kikeveréshez, 3 a sütéshez).


Hozzávalók: 
8 evőkanál liszt
4 evőkanál kókuszliszt (én ledaráltam a kókuszomat)
6 evőkanál cukornak megfelelő egészséges édesítő (ki mit szeret, ez arányaiban módosíthatja a mennyiséget, kóstolgassatok  )
fél csomag sütőpor
3 tojás
4 evőkanál facsart citrom lé
1 citrom reszelt héja
3 evőkanál olaj


Mindent összekevertem egy villával, olyan jó sűrű palacsinta tészta szerűségnek kell lennie, ehhez mérten pótolható a liszt, vagy a citromlé még.
Kiolajoztam a kis porcelán tálkáimat, ha ilyenek nincsenek, tökéletesen megfelelnek kávés csészék is. Két evőkanál masszát tettem mindegyikbe, mert arra számítottam, hogy duplájára dagad, így még fog maradni hely a tetején a krémnek. ( Vagyis ti a tálkáitokat az 1/3-ig töltsétek  ) Mikro, legmagasabb fokozat, max. 3 perc. Nekem lapos edénykéim vannak, ezért 2 perc elég volt. Nyitogattam a mikro ajtaját, és bökdöstem a tésztát  


Ilyenek lettek megsülve. 6 kistányér lett ebből a mennyiségből, plusz egy nagyobb, és még egy 2,5 dl-s bögre is (az nincs a képen)

Készítettem hozzá egy citromos krémet is, aminek nem számoltam ki a kalória tartalmát, de nem kevés... úgyhogy ezt inkább csak a nem diétázóknak javaslom, viszont eszméletlenül finom ...

Citromos krém: 
2 evőkanál étkezési keményítő, 1 dl főzőtejszín, 2-3 dl tej (sűrűbbet, vagy hígabbat szeretnénk, ez attól függ), 1 citrom facsart leve, húsa, és reszelt héja, késhegynyi sáfrány (hogy szép sárga legyen), édesítés kóstolgatás alapján, nekem kb. 3 evőkanál ment bele. Összerotyogtattam, épp hogy buborékozott mindenhol, ennyi elég is a keményítőnek. 
Rámertem a kisült tésztára, tetejére még egy kis reszelt citromhéj, és citrom, és elolvadtam az ízétől ... 
Próbáljátok ki, kíváncsian várom a véleményeiteket , vajon más is ennyire oda van a citromért, vagy csak én ? 

És ilyenek a krémmel a tetejükön :)



Recept és hozzávalók kcal és tápanyageloszlás szerint:


Ásványi anyag és vitamin tartalom:


/Az adatok számolását a KalóriaBázis.hu oldalon végzem/ 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails