Karácsonyi tervezgetés 1.


Még fogggalmam sincs, hogy mi lesz a Karácsonyi menü. Azt biztosan tudom, hogy az idén nem fogok karácsonyi vacsit főzni, hanem az ebéd lesz az ünnepi.
 Húsz éven keresztül tartottam a családi hagyományt, miszerint Szent Este van az ünnepi étel, az ebéd pedig csak valami ripsz-ropsz.
Mivel nálunk mindig nagy élet és nyüzsgés van, ez alól a Karácsony sem kivétel. Eleinte szerettem volna meghittnek, és szigorúan zártkörűnek szervezni a karácsonyainkat, azután rájöttem, hogy ez nálunk soha nem fog menni.

Azok, akik szeretnek minket, azok Karácsonykor is velünk akarnak lenni, és az évek során rájöttünk, hogy hiányoznának, ha nem lennének velünk.

Na igen, és itt következett az, hogy én már reggel el kezdtem főzni az ünnepi 6 fogásos menüt, és estére minden évben hulla lettem. Sütöttem- főztem, terítettem, tálaltam, felszolgáltam, és mind e közben karácsonyfát díszítettem, és ajándékot csomagoltam (mert hát mikor, ha nem az utolsó napon???).
Szóval az idén olyan lelki átalakuláson mentem keresztül (öregszem?!), aminek következtében a Karácsonyt is megreformálom, hogy Karácsony napján ne kelljen a konyhában állnom megint egész nap.
Ebéd lesz, és kész ! 
Ha valaki betoppan hozzánk, lesz hidegtál, és süti, amiket pillanatok alatt az asztalra tudok varázsolni. Amit lehet, már előző nap előkészítek, a sütiket megsütöm.
Az ajándékokat pedig már most elkezdem csomagolni. Karácsonyfa díszítés 23-án, az új terv szerint.

Sütiterv:
- vaniliáskifli biztos lesz, mert az mindig elfogyott az utolsó darabig, tehát szereti a bandám
- most olvastam a Házisárkány blogjában a mogyorós puszedli receptjét, hát ezt is biztos kipróbálom, mert gyerekkorom óta keresem a régi bolti mogyorós csók ízét, és ez nagyon hasonlónak tűnik
- szerintem muffin is lesz
- és keresek még egy olyan receptet, ami jó a mézeskalács házikóhoz, mert azt nagyon szeretjük együtt csinálni a gyerekekkel. A fő szempont, hogy a tésztája ehető is legyen, és puha. Mert amit eddig sikerült sütnünk, azt eddig még mindig a kutya ette meg (de neki nagyon ízlett:)


Szép tervezgetést kívánok Nektek is :)

Dia

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails